Royal Black
I am Nur Azmina aka MIMIN :)
*I'm an easy-going person but I'm not going to tell that I'm a good child or excellent. Nobody born with perfect things. I honestly to tell that sometimes I'm a lazy person like other teenages. But I still have responsibility on my school works (I'm sure) Okayy. Thats all. Tadaa fellas!*


PUAN EMAK, jika suatu hari aku pergi, aku nak kau yang ada sebelah aku.
Thursday, December 16, 2010 | 6:47:00 PM | 0 comments
hai semua :) 

aku rindu la kat masa lalu aku. hentah nape aku tetibe teringat kat masa lalu aku. zaman kecik kecik. happy kan? kalau zaman kecik ko tak happy aku tak tau la. maybe ko ni lahir jer terus kena buang mak ko kat zimbabwe. hehe. 'aku ingin kau kembali seperti dulu' 

oppps! bukan pakwe oke. aku sekarang tgh cite sal zaman kecik aku. so, takde kena mengena ngan pakwe ke makwe ke nekwe ker and apa apa jela.

meh aku ceritakan aktiviti aku dan peneman setia aku iaitu PUAN EMAK!
pada suatu masa dulu lebih kurang dalam sebelas tahun yang lepas.....

aku berusia 5 tahun,aku selalu dibelai dan dimanja. sebelum tido mesti mak aku nyanyikan lagu. tak pun ceritakan banyak cerita dongeng. hehe. suara mak aku best woo! aku suka sangat kalau nak tido mesti aku nak dengar suara mak aku.

' tidurlah puteri tidurlah sayang. tidur lena, esok kita main lagi.....blablabla' lebih kurang camni la lirik dia. haha. xD mak aku kreatif giler. patot jugak bapak aku suka. aww aww! ko jangan jeles oke! hehe :P

tapi, kalau sekarang aku nak ngade ngade mintak mak aku nyanyikan non ado. haha. xyah la nak ngade ngade mintak nyanyi ke hape ker. hakhaktui. hahaha xD

kalau aku bangun pagi, dia orang yang pertama ucap ' SELAMAT PAGI' sambil cium pipi aku dengan penuh kasih sayang. aww awww! korang ade? non adoo. haha. yelakan masa tu aku takde adik lagi. aku la yang muda. lagi pun aku sorang jer anak pempuan dorang. aku la intan, aku la berlian. cewahh. lebih lebih lak aku. hehe

pernah satu ketika aku jatuh tangga, mak aku la yang panik sangat.gelabah xingat dunia. itula mak. kalau xsalah ingat masa tu umur aku baru jer 6 tahun. aku pun dah kabur ingatan jugak. tapi kalau aku tanya kat mak, mak detail sangat tentang aku dari hari pertama aku keluar dari perut dia *lihat dunia. hahah xD

mak aku cepat kesan kalau aku sedih ke ataupun aku sembunyikan sesuatu dari dia. huhu. hebat betul mak aku ni. aku tak pernah sekali pun berani menipu mak aku. kau nak tau ape ubat dia untuk orang menipu? dia bagi cili kecil tu. gosok gosok kat mulut. perghhh! aku nengok pun takut. seram gitu. huhu. aku tengok dia buat kat abang aku. haha. padan muka abang aku. tu la nakal sangat. haha xD

oke. kita balik kat topik kite tadi. emm. nak tau lagi, ape mak aku buat untuk aku?hehe

kitorang selalu buat orang orang guna kertas. bukan orang yang tercegat kat sawah padi tu oke. orang orang yang kecik kecik comel comel jer. hehe. besar ibu tunjuk kot. haha. aku tak simpan lagi binatang tu. hehe. siap ada baju pulak patung tu. hehe. comel giler. kan aku dah cakap mak aku kreatif. kau orang tak caye. emm. mak kau ade? hahaha :x

kalau pasal makan pulak, dia lah yang paling sabar menunggu aku mengunyah makanan. haha. :D seronok giler der. dia suap jugak aku sampai licin satu pinggan. hehe. aku memang macam ni. dari kecik aku comel. haha :D malas la nak citer. kang ada pulak yang cemburu. kuangkuangkuang. i loike. lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~

sebenarnya ada banyak lagi, kalau tunggu aku kupas semuanya esok pun belum tentu habis. aku tidak pernah beduka masa kecik aku. happy memanjang. sebab mak ada kat sisi aku. tak ada siapa berani ganggu. muahaha!

aku sayang sangat kat mak aku. apa apa saja yang terjadi kat aku, dia boleh rasa. ibarat cubit paha kanan, paha kiri turut merasa. esekamennn! kalau aku pergi lebih awal dari  mak kan, aku nak mak aku la orang yang mandikan aku, bersihkan aku, dan hantar aku ke kubur. isskkk isskk :'(

i love you mom!

bye!



Old things | New things